تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «آوازهای سرزمین من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از نکات مهم و اساسی که داوران باید به آن توجه داشته باشند این است که باید بر اساس محتوای انقلابی بهترین ها را انتخاب کنند و به اسامی افراد و نهادهای تولیدکننده آثار بی توجه باشند.
وی در همین راستا ادامه داد: متأسفانه بارها دیده شده برخی نهادها و اسامی روی داوری داوران تأثیر می گذارند و یا از این طرف و آن طرف سفارش هایی می شود که مثلاً فلانی باید حتماً جایزه بگیرد. از سوی دیگر رفیق بازی در داوری ها بیداد می کند و در طول تمامی سال های برگزاری جشنواره شاهد این پدیده بوده ایم که بعید می دانم این روند اصلاح شود مگر آنکه مدیریت درستی وجود داشته باشد و داوران به درستی توجیه شوند که باید بر اساس چه معیارهایی بهترین آثار را برگزینند.
شریفی یادآور شد: انتظار ما این است که بعد از ۸ سال فاجعه بار در دولت آقای روحانی از امسال و با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تغییر و تحولات شگفت در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما باشیم و این اتفاق محقق نمی شود مگر آنکه مدیران سینمایی دغدغه جدی داشته باشند و مانع از استمرار وضعیت فاجعه بار در سینما شوند چرا که طی سال های اخیر ابتذال و لمپنیزم حرف اول و آخر در سینما را می زد.
این سینماگر تأکید کرد: درست است که آثار حاضر در چهلمین جشنواره فجر دستپخت و محصول دولت قبل است اما اگر این آثار با معیارهای انقلابی همسویی نداشته باشند به راحتی می توان هیچ اثری را به عنوان بهترین انتخاب نکرد و به راحتی اعلام کرد که هیچ فیلمی شایسته بهترین بودن را نداشته است!
تهیه کننده فیلم های سینمایی «سیب سرخ حوا» و «مستأجر» در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم بحران محتوا در دولت جدید روندی اصلاحی داشته باشد و مدیران سینمایی از همین حالا به فکر باشند تا چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را بر اساس پارامترهای انقلابی و اسلامی برگزار کنند و از همین حالا به فکر تولید فیلم هایی ارزشمند و ناب برای نمایش در آن رویداد باشند.
ارسال نظر